Te Koop

Luxemotor Onrust
prijs: €379.000,00 kk
(inclusief huurligplaats)

De mooie luxemotor Onrust is te koop. Sinds 2003 in eigendom van de huidige eigenaar. Een schitterend mooi varend woonschip, met maar liefst ruim 155 m2 woonruimte, w.o. zeer riante stuurhut en zonnedek.  Het schip is gekeurd (CVO 2014 – 2021) en is gemakkelijk te varen door een hoge stuurstand, de Kalkman boegbesturing en een vergroot roer. Het schip is Frankrijk geschikt, zie de film 

Overname huurligplaats bespreekbaar.

De huidige eigenaren hebben geen haast met de verkoop en staan open voor een ontmoeting met belangstellenden. Maak vrijblijvend een afspraak voor bezichtiging. Overname van het schip kan geleidelijk, zodat er aandacht kan zijn voor het leren varen, het kennismaken met het vaargedrag, het wonen, een inspectie op het droge, de techniek, en andere zaken die u wenst.

Reden van verkoop is dat het schip te groot wordt en niet meer past bij de wensen van de huidige eigenaren. Er wordt om die reden gezocht naar een kleiner schip, waar alleen ‘s zomers op gewoond hoeft te worden. (In)ruil is daarom eventueel mogelijk.

Algemeen
  • Lengte: 30,98 meter
  • Breedte: 4,95 meter
  • Diepte: 1,25 meter
  • Hoogte: 3,70 meter (geklapte stuurhut 3,40 meter)

Waterverplaatsing: 95 ton
Spudpaal voor telescopisch (4 meter onder vlak) dmv electrische treklier 24V

Hoofdmotor: Gardner 6 LX, 110 PK
Boegbesturing: DAF 575 105 PK Kalkman Gamma (360 graden)
Agregaat: Mitshubishi, 3 cyl 1500 tpm, 6 KVA

Max. snelheid door water: 14 km/h

3 slaapvertrekken (6 vaste bedden, 2 x tweepersoons en 1 stapelbed)
2 aparte toiletruimtes
1 badkamer met (bubbel)bad en aparte douche

Indeling

Stuurhuis
Houtwerk: meranti blank gebeitst
Ruiten: gelaagd, getoogt en dubbel beglaasd. Voorzien van ruitenwisser, 2 snelheden en interval

Rondom banken, tevens bakskisten
Rondzit om de lessenaar.
Lessenaar afsluitbaar door mooie deksel en verder te gebruiken als tafel

De kruiphoogte is te verkleinen doordat de stuurhut snel is af te breken en te voorzien van tentdak, en inritsbare zijwanden met ingenaaide ramen. De voor- en achterwoning zijn dan separaat afsluitbaar.

Hoofdmachinekamer
Via een groot luik in de stuurhut komt u via een trap beneden in de Machinekamer.

Ingang Machinekamer hoofdmotor

Hoofdmotor

Ingelaste Kluis

Electrische bediening david- en ankerlier

CV Combiketel (diesel)

Er is hier overal stahoogte en goede verlichting. Hier bevindt zich een stalen waterdicht schot wat het achterschip scheidt van de rest van het schip.  In deze ruimte bevinden zich de hoofdmotor, keer- en reductiekoppeling, aandrijfas, stuwlager, binnengland, 2 bunkers voor opslag diesel, CV ketel, installatieschakelbord, lader t.b.v. zonnepanelen, Combi lader/omvormer, acculader voor de startaccu’s, tractieset, dieselpomp voor verpompen diesel van tank naar tank, pomp voor legen vuilwatertank, peilglazen dieseltanks en bergruimte voor allerlei andere zaken. Vast gelaste brandkluis voor waardepapieren.

Achterverblijf
Trap naar beneden, 220 V toilet (Sanibroyeur), salon met wastafel, stapelbed met veel bergruimte (koffers voor passagiers)en aparte slaapruimte met 2 persoonsbed. Verder zeer veel kastruimte.



Boven het tweepersoonsbed bevindt zich het luik voor toegang tot de achterpiek, hier bevindt zich het roerkwadrant en de electrische motor voor de david.

Kombuis

Trap naar beneden, mooie woonkeuken met aparte toegang naar zonnedek via trap en geïsoleerd luik. Sfeervol aanrecht van massief mahonie. Inbouw koelkast en vaatwasser (Bosch). Kooktoestel (GIMEG) met uitwaaibeveiliging, afzuiger en veel kastruimte.

Gasinstallatie ILT gekeurd (CVO) carrouselkast  en grote ladekasten. Bedieningspaneel voor generator, vuil- en drinkwaterpompen en nivometer van de tanks. Vloer van vinyl. Weer veel kast en bergruimte. Stuurhuistoegang ook afsluitbaar met “cafégordijn”.

Bilbliotheek
Het verbindingsgedeelte tussen de kombuis en de salon. Via een mooie ronde en brede meranti trap is de bibliotheek, waar onder de zij vaste boekenplank aangebracht zijn.

Salon
De woonruimte, waar een plaats is voor een hoekbank, salontafel, 2 à 3 fauteuils en andere woonatributen. Hier staat ook de houtkachel en is de aansluiting voor tv etc.

Sanitaire ruimtes
Deze is onderverdeeld in een toegangsgangetje met een ruime vaste provisiekast voorzien van schuifdeuren. Hier is ook de toegang tot een separate ruime toiletruimte, deze heeft een normaal verhoogd hangtoilet en daglicht via een prismavenstertje. Een andere aparte ruimte is de royale badkamer, voorzien van aparte douche, ligbad met luchtjets, wastafel met mooie houten onderkast en nog een aparte kast in de zij voorzien van schuifdeuren.

Voorgang
Via weer een mooie ronde en brede meranti trap, omhoog naar een open gang met toegang tot de master bedroom. In deze slaapkamer is ruimte voor een los groot 2-persoonsbed. Is voorzien van een grote vaste tweedeurs hang-legkast, tv hoek met legplankjes en veel ruimte voor boeken etc.

In de voorgang is een deur met glazen ruitjes, waarachter ruimte voor vriezer, droger en wasmachine, kapstok.

Voorste machinekamer
Hier bevindt zich de accuset voor de kopschroef, de brandstofbunker voor kopschroef en generator, een werkbank met gereedschapbord, de generator in silentbox en de DAF voor de aandrijving van de Kalkman boegschroef.

Het gereedschapsbord kan voor een deel geopend worden, waardoor de ankerkettingbak toegankelijk wordt. Verder is hier, door de vloerluiken te openen de Bloklandkoeling te bereiken t.b.v. onderhoud. Deze koeling wordt zowel door de DAF als de generator gebruikt. Deze machinekamer is dmv een waterdichtschot en stalentoegangsdeur met knevels gescheiden van de rest van het schip.

Nautisch
Buiten

  • Gekeurde landvasten van voldoende lengte
  • Klapanker met 50 meter ketting, electrische ankerlier
  • Groot Danfos Anker met lijn
  • 3 reddingsboeien, 1 met 30 meter lijn.
  • Pikhaak
  • 2 zwemtrappen (groot en klein)
  • Aluminium loopplank 4 meter met scepters en lijn
  • Stalen hangtrap, verstelbaar voor lage wallen
  • Eén afdekbare draadmand
  • Jeanneau bijboot hangt aan electrische david

Binnen

  • Marifoon Sailor type …..
  • Losse handmarifoon Raymarine
  • Portofoonset
  • Inland AIS
  • Electronische dieptemeter
  • Gardner electronische toerenteller, koelwatertemp, oliedruk en spanning
  • Kalkman, oliedruk, toerental, koelwatertemp en vaarrichting
  • Mechanische toerentalbediening hoofdmotor (gas)
  • Mechanische stop hoofdmotor, zowel stuurstand als in machinekamer
  • Mechanische bediening koppeling
  • Electrisch starten van zowel stuurstand als in machinekamers
Electriciteit
Voor en achter (krachtstroom) walstroomaansluiting 16A (x 3 fase en nul)
Verschillende kabels en verlopen voor aansluiting schip op de wal.
Service-installatie (huis) verdeling 6 groepen met iedere groep een eigen installatie-automaat 16A (B) en 0,03 A, dus zowel overbelasting als aardlek
Bij krachtstroom (400V) is afname 3 x 16A mogelijk, waardoor gelijktijdig gebruik van apparatuur mogelijk,
Bij gewoon 1 fase (230V) walstroom begrenzing via Multicontol en bij overschrijding stroom Multi-assist.

Service accuset (tractie) 24 Volt, 840 Ah, uitlezing conditie in keuken dmv BMV 600 (Victron)
Combi omvormer, lader, Victron Multi Plus 24/3000/70
Combi uitschakelbaar via Bypass schakeling
6 zonnepanelen op stuurhuisdak van 180 Wph, lader Outback 60

dynamo op hoofdmotor 45A via scheidingsdiode laden t.b.v. start- en service accu
Alle WCD aan boord voorzien van randaarde.
Alle woonverlichting LED
Overige techniek
Drinkwatertank, staal en gecementeerd  (voor) 7800 liter, geschikt voor snelvulling. Twee drinkwaterpompen (hydrofoor), 230 V Speckpomp met drukvat en 24 V Jabsco. Filterinstallatie Hydrotense 250, grof, fijn en bacteriedoding (UV). Tevens losse pomp aanwezig om tank voor onderhoud snel leeg te pompen.

Drinkwatertank, staal, gegalvaniseerd (achter) 500 liter, Jabscopomp 24 V.

Alle bovenstaande installaties zijn te bedienen vanuit het paneel in de keuken.

Vuilwatertank, staal en ingevet met conserveringsvet 7800 liter. Leging via extra versnijdingspomp via slang, regelrecht op oppervlaktewater of voor pomp d.m.v. afzuiging. Beide toiletten en afvoeren van badkamer worden hierin opgeslagen. Hoofdtoilet gaat eerst via versnijderpomp van Grundfoss,

Hele schip is geïsoleerd door scheepsisolatiebedrijf, eerst laspennen opgebracht, waarna steenwol en laag glaswol. Hierna betimmering van WV multiplex.

Verwarming, CV diesel ROCA 35 KW, met tevens warmwatervoorziening. Werkt op doorstroomprincipe, dus geen legionellagevaar. Alle ruimte voorzien van radiotoren met thermostaatkranen. In salon tevens electronische kamerthermostaat, In salon houtkachel (6 KW), ook mogelijkheid tot stoken van kolen.

Twee bunkers van 1400 liter blanke diesel, één voor hoofdmotor en één voor CV-ketel, mogelijkheid om te switchen en over te pompen. Pomp is vast aanwezig (230 V).

Het vlakrapport van 2008,

Vlakrapport 2014 t.b.v. CVO
Onrust, NBKB diktemetingsrapport

Gaskeuring ILT (oa vereist voor CVO)

Proefvaart
Een proefvaart maken we alleen als er o.b.v. een principe accoord overeenstemming is over de koop van het schip.